تولید و صادرات؛ شرط اصلی صندوق توسعه ملی برای قرارداد با بانک‌ها

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: براساس قانون و به منظور اجرای شعار سال شرط اصلی ما در انعقاد قرارداد با بانک‌ها، سرمایه‌گذاری مالی برای تولید محصولات در داخل، بویژه انجام صادرات است و در غیر این‌صورت صندوق توسعه ملی منابعی را به بانک‌ها تخصیص نخواهد داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از خانه ملت، مرتضی شهیدزاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در تشریح سیاست‌های این صندوق در سال جاری برای تقویت تولید گفت: سیاست ما براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها برنامه‌ریزی شده است که در این راستا یک سری مقررات مورد نیاز را تدوین و قرار است، برای تصویب به هیات امنای صندوق ارائه شود.

وی با اشاره به حمایت صندوق توسعه ملی از توسعه صنعت داخلی هم اظهار کرد: براساس قانون شرط اصلی ما در انعقاد قرارداد با بانک‌ها، هزینه کرد و سرمایه‌گذاری مالی برای تولید محصولات در داخل بویژه انجام صادرات است و در غیر این صورت صندوق توسعه ملی منابعی را به بانک‌ها تخصیص نخواهد داد.

شهیدزاده تصریح کرد: صندوق توسعه ملی در بخش وصول مطالبات خود هم مانند سیستم بانک‌ها عمل می‌کند، بعد از سپرده‌گذاری در بانک‌ها براساس تعهدی که بانک ارائه کرده، در زمان سررسید مطالبات وصول می‌شود و ما در خصوص مسایل ریالی هیچ مشکلی با بانک‌ها نداریم.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: این صندوق در حوزه دریافت مطالبات از بخش خصوصی هم مشکلی ندارد و به طور مرتب با بانک‌ها کار می‌کند، ما به دلیل شیوع کرونا برای کمک به بخش خصوصی زمان پرداخت مطالبات را تاکنون تمدید کرده‌ایم.

کد خبر 42564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =